KENAPA ISTERI DILAKNAT MALAIKAT?


TUJUH LANGKAH MUDAH UNTUK BERPOLIGAMI

OLEH
DR NIK RAHIM NIK WAJIS
PESYARAH FAKULTI SYARIAH DAN UNDANG-UNDANG, USIM
(PENGAMAL POLIGAMI SEJAK 2007)

KENAPA ISTERI DILAKNAT MALAIKAT?  (Amaran – 18SX)
Hukum Isteri Menolak Kemahuan Suami melakukan Jimak – Fakta Yang Wajib Difahami oleh Isteri

Di antara keindahan hidup dalam alam rumahtangga ialah hubungan intim antara suami dan isteri. Hubungan ini sebenarnya bukan hanya sekadar melempiaskan nafsu syahwat yang bergelora, tapi ia sebenarnya memainkan peranan yang penting dalam memupuk kasih sayang yang lebih mendalam di antara dua insan. Bila dua tubuh bersatu, mereka seakan berada di dalam fantasi penuh kenikmatan. Mereka berada di suatu alam milik mereka. Akal dan minda akan lupa segala yang berada di sekeliling mereka. Fokusnya cuma satu. Menghayati setiap detik kebersamaan. Justeru hubungan intim ini harus berlaku bukan sekadar terbatas kepada memuaskan nafsu tetapi jauh lagi dari itu.
Hubungan intim antara suami isteri jika dilakukan penuh keikhlasan, penuh rasa kasih sayang tanpa mementingkan diri sendiri pasti akan membawa warna warni indah dalam alam berumahtangga. Kasih sayang pasti akan bertambah subur. Kedua jiwa menjadi semakin hampir dan bertaut rapat dan erat kerana masing-masing mengharapkan saat indah itu akan terus berulang lagi dan lagi dan lagi tanpa henti!
Hubungan intim antara suami dan isteri mempunyai pertalian yang sangat rapat dengan emosi. Se orang suami yang lemah lembut dan amat bersopan boleh bertukar menjadi seakan se ekor singa jantan yang ganas apabila keinginannya terhalang. Jadi tidak hairanlah kenapa se orang isteri yang enggan menyahut keinginan suaminya tanpa sebab yang munasabah akan menerima laknat dari para malaikat. Di dalam sebuah hadith Nabi s.aw. bersabda:

إِذَا دَعَا الرَّجُلُ امْرَأَتَهُ إِلَى فِرَاشِهِ فَأَبَتْ أَنْ تَجِيْءَ لَعَنَتْهَا الْمَلاَئِكَةُ حَتَّى تُصْبِحَ.

“Jika seorang suami mengajak isterinya ke atas ranjangnya, tetapi ia tidak mematuhinya, maka para Malaikat akan melaknatnya sampai pagi.”
Hadith Riwayat Bukhari.
Selain dari hadith ini terdapat satu lagi hadith yang diriwayatkan oleh Asy-Syaikhani dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi s.a.w bersabda:

إِذَا بَاتَتِ الْمَرْأَةُ هَاجِرَةً فِرَاشَ زَوْجِهَا لَعَنَتْهَا الْمَلاَئِكَةُ حَتَّى تُصْبِحَ.

“Jika seorang wanita tidur dengan meninggalkan tempat tidur suaminya, maka para Malaikat melaknatnya sampai pagi.”
Imam an-Nawawi rahimahullah ketika  menjelaskan hadits ini berkata, “Hadith ini merupakan dalil yang jelas menunjukkan bahawa adalah haram bagi seorang isteri menolak ajakan suaminya ke atas ranjang (untuk berjimak) jika tidak ada alasan yang syar’ie bahkan jika wanita itu dalam keadaan haidh sekalipun tidak boleh menggunakan alasan tersebut untuk menolak ajakan suaminya kerana suami masih boleh  beristimta’ (menikmati) pergaulan bersama isteri selain dari jimak seperti berpelukan, berciuman atau seumpamanya asal saja tidak melakukan jimak’. Suami juga tidak harus menjauhi isterinya ketika isterinya dalam keadaan haidh sebagai tanda kasih sayang dan tidak hanya mementingkan diri sendiri.

Isteri Harus Kreatif – Suami Harus nyatakan dengan Jelas

Seperti yang dijelaskan sebelum ini, hubungan intim suami isteri adalah salah satu komponen penting dalam menjamin jalinan kasih sayang dan kemesraan berterusan. Justeru ia harus menjadi salah satu agenda penting yang tidak boleh dipandang enteng oleh suami isteri. Hubungan intim yang berlaku biarlah datang secara natural dan bukan secara paksa atau dilakukan sekadar ‘menunaikan tanggungjawab’ semata. Lakukan dengan penuh kemesraan, kemanjaan dan kasih sayang.

Ada beberapa tips yang mungkin boleh dicuba bagi membangkitkan rasa ghairah suami antaranya isteri berhias seksi. Lelaki secara umumnya suka wanita yang cantik dan seksi. Justeru sebelum masuk tidur pastikan isteri bersiap sedia. Bersihkan diri, mandi dan berhias diri. Pakailah pakaian yang seksi dan menggoda. Bukan masuk bilik tidur saja terus berkemban!

Usah malu dan segan kerana anda lakukan semuanya buat suami anda yang tersayang. Ingat! Apa yang anda lakukan ini adalah satu ibadat dan akan diberi ganjaran pahala oleh Allah. Bersiap sedia lebih awal dengan menghias diri, ditambah dengan wangian lembut menggoda. Usah lagi sibuk lagi dengan FB, Instagram atau seumpamanya. 

Penampilan sebegitu pastinya merangsang suami untuk   memasuki kamar tidur lebih awal. Ia juga adalah satu isyarat bahawa sang isteri sudah bersedia untuk melayari bahtera bahagia. Tidak salah buat isteri memakai pakaian tidur yang seksi yang mencampakkan bentuk tubuh kerana itu adalah kaedah ampuh se orang penggoda! Tapi awas, jika anda mempunyai anak yang sudah besar. 

Ada suami yang gemar untuk mengadakan hubungan intim walaupun si isteri bukan tidak dalam mood ‘ready’. Namun si isteri harus sentiasa bersiap siaga kerana keinginan sang suami sukar dijangka. AWAS! Jangan sekali kali melakukan aksi yang menggambarkan anda tidak suka atau ‘protes’ kerana ini akan menghilangkan moodnya dan ia juga boleh menjadikan jantung suami anda terbakar! 

Suami juga dalam masa yang sama, usah terlalu ego dan mementingkan diri jika si isteri dalam keadaan tidak sihat atau terdapat gangguan emosi kerana jika diteruskan pasti anda tidak akan dapat mengecapi kenikmatan sebenar kerana hubungan intim bukan hanya sekadar pertemuan secara fizikal dua tubuh tetapi harus disertai bersama emosi yang tenang penuh kasih sayang.  

Hubungan intim bukan boleh dilakukan secara automatik. Tekan suis terus jalan. Ia perlukan sedikit masa untuk proses pemanasan supaya perjalanan nanti lebih lancar dan sampai ke destinasi yang diimpikan. Mulakan dengan gurauan manja, sentuhan mesra serta    cumbuan menggoda terlebih dahulu sebelum ke peringkat seterusnya.  
Selamat Melayari Bahtera Bahagia!

Info bermanfaat: Setiap hubungan intim membakar 200 kalori, yang bersamaan dengan 15 minit menggunakan alat senaman atau setengah jam berjalan kaki di taman. Ia juga membantu membebaskan endokrin yang membuatkan rasa ceria dan merupakan penawar terbaik bagi mengatasi tekanan perasaan di kalangan suami isteri.


Salam Ukhuwah dari saya. Dr Nik Rahim Nik Wajis (Ibn Nik Wajis) +6014 820 7111 (Call/Whatsapp) / +6018 356 3832 (call /sms only) Nilai, Negeri Sembilan

Comments

Popular posts from this blog

KENAPA SAYA BOIKOT SHAKLEE?

Faktor Penghijrahan Nabi Muhammad S.A.W

Antara ASB, KWSP, Tabung Haji & Unit Trust