Featured Post

BELI EMAS RM10 DI QUANTUM METAL? BIAR BETUL....

Image
CARA MUDAH UNTUK DAFTAR QUANTUM METAL DNR GOLD TEAM KLIK SAJA LINK DI ATAS ATAU SCAN QR CODE Prof Madya Dr Nik Rahim Nik Wajis  Founder DNR Gold Team Salam sahabat semua.  Emas seperti yang kita ketahui adalah logam yang amat tinggi nilainya. Jadi tidak hairanlah sejak sekian lama, emas dijadikan sandaran mata wang di seluruh dunia. Harga emas yang amat stabil menjadikan ianya sebagai salah satu pelaburan jangka panjang yang amat menguntungkan. Hari ini dengan teknologi yang ada, pelaburan dalam emas tidak lagi serumit sebelum ini. Jika sebelum ini, kita terpaksa ke kedai emas untuk mendapatkan emas dan kemudian menyimpannya, namun kini kita tidak lagi perlu melakukannya sedimikian rupa. Kini kita boleh membeli emas dan melaburkannnya dengan cara yang amat mudah dan selamat. Kita tak perlu lagi khuatir emas yang kita simpan di rumah dicuri atau dirompak. Emas hanya dihujung jari anda! Apa yang lebih menarik, kini melalui Quantum Metal (QM), anda bukan sahaja boleh melabur dalam emas, t

Doa Akhir Tahun Hijrah 1431 & Awal Tahun Hijrah 1432


Salam sahabat-sahabat yang dikasihi. Hanya beberapa hari saja lagi tahun 1431H akan pergi meninggalkan kita dan tahun baru hijrah 1432 akan mendatangi kita. Berbahagialah mereka yang diberi kekuatan oleh Allah sepanjang tahun 1431 H dan memenuhi sepanjang tahun tersebut dengan ketaatan dan amal soleh. Rugi dan hinalah pula bagi mereka yang kesilapan, kelemahan, kemaksiatannya lebih banyak dari kebaikan dan amal soleh. Namun Allah s.w.t amat menyayangi hambaNya dan bersedia untuk menerima taubat hambaNya asal saja mereka kembali ke pangkal jalan dan bertaubat kepada Allah dengan taubah al nasuha. Taubah yang sungguh-sungguh yang lahir dari keinsafan dan penyesalan terhadap kesilapan lampau.

Di penghujung tahun hijrah ini kita amat digalakkan untuk bertaubat, beristighfar dan kembali kepada Allah dan membaca doa akhir tahun dengan harapan agar segala dosa2 dan kemaksiatan yang pernah kita lakukan sepanjang tahun diampuni oleh Allah. Kita perlu kembali kepada Allah dan bertaubat kerana kita tidak tahu apakah masih ada bagi kita peluang untuk menemui tahun baru yang akan datang. Alangkah bahagianya diri se orang hamba yang bertaubat kepada Allah di akhir tahun lantas Allah ampunkan dosanya, maka jika ditakdirkan dia pergi menemui Allah, maka dirinya di sisi Allah seakan bayi yang baru saja dilahirkan ke dunia. Tanpa dosa. Tanpa maksiat.

Selain doa akhir tahun, kita juga disunatkan membaca doa awal tahun dengan harapan agar tahun baru ini memberikan kita cahaya harapan baru dalam mengharungi hidup yang penuh dengan cabaran ini. Pohonlah kepada Allah agar diberikan kepada kita, keluarga kita, jiran tetangga kita, masyarakat keliling kita, pemimpin2 kita dan ummat Islam seluruhnya – keimanan, keikhlasan, kesabaran dan kemenangan dalam menentang musuh-musuh durjana yang sentiasa mengintai-intai peluang untuk memusnahkan ummat Islam. Moga tahun 1432H menjadi tahun KEMENANGAN kepada umat Islam seluruh dunia insya Allah.

Comments

Popular posts from this blog

Faktor Penghijrahan Nabi Muhammad S.A.W

BELI EMAS RM10 DI QUANTUM METAL? BIAR BETUL....

WAKAF EBOOK UNTUK DIMANFAATKAN OLEH SEMUA