MANTAPKAN KEMAMPUAN SEKSUAL ANDA

TUJUH LANGKAH MUDAH UNTUK BERPOLIGAMI
OLEH DR NIK RAHIM NIK WAJIS PESYARAH FAKULTI SYARIAH DAN UNDANG-UNDANG, USIM (PENGAMAL POLIGAMI SEJAK 2007)


MANTAPKAN KEMAMPUAN SEKS ANDA (Amaran – 18SX)

(Amaran! Jangan teruskan niat anda untuk berpoligami jika anda tidak mampu memenuhi kehendak dan keperluan isteri pertama anda)

Kebahagiaan rumahtangga bergantung kepada dua faktor utama iaitu zahir dan juga batin. Nafkah zahir adalah nafkah yang wajib diberikan oleh suami kepada isterinya seperti tempat tinggal, makan minum, pakaian, kenderaan dan yang seumpamanya. Nafkah ini bergantung kepada kemampuan yang ada pada suami. Tiada had minimum atau maksimum. Apa yang penting keperluan asas ini wajib dipenuhi.

Namun selain dari nafkah zahir yang wajib ditunaikan, adalah satu lagi nafkah yang juga amat penting bagi pasangan yang berumahtangga. Jika nafkah zahir disediakan melimpah ruah ianya tidak akan bermakna jika anda GAGAL di ranjang. Meskipun hubungan intim dengan isteri bukan perkara ASAS dalam menentukan kebahagiaan berumahtangga, namun ia adalah satu komponen yang amat penting kerana tanpa nafkah batin ini, kebahagiaan menjadi tidak seimbang.

Sama juga jika nafkah batinnya tip top dan bertaraf dunia namun nafkah zahir seperti perbelanjaan dapur, pakaian, tempat tinggal, perbelanjaan pendidikan anak-anak tidak sempurna, maka kebahagiaan juga sukar untuk dicapai. Keperluan menyediakan nafkah zahir dan batin ini menjadi semakin mencabar bila bilangan isteri bertambah menjadi 2,3 dan 4. Justeru, sebagai lelaki anda harus mempastikan kedua-dua ini diyakini mampu anda tunaikan sebaiknya.


Kepada para lelaki, mereka harus memahami bahawa menunaikan nafkah batin atau mengadakan hubungan seks dengan isteri bukan hanya sekadar mengadakan hubungan tersebut tetapi lebih dari itu. Anda harus berusaha ‘menghadiahkan’ kepuasan atau orgasma kepada isteri anda.

Jangan terlalu ego dan mementingkan diri sendiri. Ada lelaki yang buat endah tak endah sahaja dari sudut ini. Apa yang penting mereka dapat apa yang mereka mahu. Mereka lebih mementingkan diri sendiri. Sememangnya bagi lelaki, untuk mendapatkan kepuasan seks tidak begitu sukar. Ada suami yang hanya mampu bertahan antara seminit ke dua minit sahaja. Para lelaki ramai yang mudah tewas bila bertarung. Ini membawa kesan yang sangat negatif terhadap isteri. Banyak laporan yang menyebutkan bahawa ramai wanita yang mencari kepuasan di luar adalah kerana kegagalan suami memberi kepuasan seks kepada mereka.

Walaupun bukan semua wanita bertindak di luar batasan seperti itu, namun sebagai se orang suami yang bertanggungjawab, anda harus lakukan sesuatu untuk memberikan kepuasan yang mereka dambakan. Ia bukan suatu yang mudah namun jika anda bersungguh-sungguh berusaha insya Allah anda mampu melakukannya. Jangan berhenti belajar dan mencari tips-tips bagi membantu anda memperbaiki ‘performance’ anda bila ‘belayar’ bersama isteri tercinta.

Layarilah bahtera dengan penuh kasih sayang. Usah gelojoh. Hubungan intim anda akan menjadi saat yang amat bermakna buat anda dan isteri anda. Jika anda berjaya memberi kepuasan kepada isteri anda, anda pasti akan dapat melihat senyuman manis terukir di bibirnya. Jika isteri anda tidak memperlihatkan reaksi ini setelah anda beraksi bersamanya, maka anda wajib bermuhasabah diri!

Anda juga harus faham. Wanita itu sifatnya tidak sama. Umpama sebuah kereta. Kalau kereta yang menggunakan minyak petrol, anda tidak perlu risau. Hidupkan enjin, masuk gear, tekan minyak maka ia terus boleh meluncur dengan lajunya. Namun ada kereta yang menggunakan minyak disel yang perlu dipanaskan untuk beberapa ketika. Bila sudah panas barulah kereta itu dapat meluncur dengan baik dan sampai ke destinasi yang dituju. Harap-harap anda boleh faham apa yang saya maksudkan.


Menurut Datuk Dr. Nor Ashikin Mokhtar, Pakar Perbidanan dan Sakit Puan dari Pusat Perubatan PrimaNora ada wanita yang mencapai orgasma setiap kali melakukan hubungan seks namun peratusannya sangat rendah, ada juga yang hanya sesekali dan jangan terperanjat, andai ada yang langsung tidak pernah merasainya. Menurut kajian yang dijalankan oleh Durex pada tahun 2007/ 2008 di kalangan pasangan suami isteri di Malaysia, hanya 25 peratus wanita yang melakukan hubungan kelamin mencapai orgasma berbanding lelaki 62 peratus. Kajian itu juga menunjukkan hanya 58 peratus wanita berpuas hati dengan intensiti orgasma mereka berbanding lelaki iaitu 66 peratus. Kajian tersebut mendedahkan wanita Malaysia ketinggalan dari segi pengalaman orgasma berbanding wanita Sepanyol (52 peratus), Mexico (51 peratus) dan Afrika Selatan (49 peratus).
Ini adalah cabaran buat anda para suami yang ingin berpoligami. Apa perlunya Orgasma?
Menurut kajian pakar orgasma membantu menyuburkan kesihatan seksual. Ia adalah sesuatu yang patut dikecapi oleh setiap wanita yang berkahwin dan mereka patut merasa bangga dan bertuah jika dapat mengalaminya. Kesihatan seksualiti yang baik mempengaruhi fikiran, perasaan, tindakan dan perhubungan seperti juga kesihatan mental dan fizikal. Menurut pakar lagi seks yang baik mampu menjana prestasi kerja yang lebih bagus. KLIK DI SINI - Untuk bacaan lanjut tentang isu ini.

Salam Ukhuwah dari saya. Dr Nik Rahim Nik Wajis (Ibn Nik Wajis) +6014 820 7111 (Call/Whatsapp) / +6018 356 3832 (call /sms only) Nilai, Negeri Sembilan

Comments

Popular posts from this blog

Faktor Penghijrahan Nabi Muhammad S.A.W

Antara ASB, KWSP, Tabung Haji & Unit Trust

WAKAF EBOOK UNTUK DIMANFAATKAN OLEH SEMUA